واژه مرد

راستی مرد واژه نیستم درد واژه دارم

واژه مرد

راستی مرد واژه نیستم درد واژه دارم

زندگی شیرین است

 

رفتم اون پایین دس  رودخونه

و نشستم ور دل ساحل

رفتم تو فکرش ولی نشد

منم جستم تو آب که خودمو غرغ کنم

یه بار اومدم رو آب و نعره زدم

دو مرتبه اومدم بالا و جار زدم

اگر اون آبه سرد نبود

حتم که تا حالا غرغ شده و کفن پوسونده بودم

ولی سرد بود اون  آبه! سرد بود!

 

رفتم تو آسانسور

شونزه طبقه بالا

رفتم تو بحر عشقم

گفتم که باس بپرم پایین

اونجا واستادم و نعره زدم

اونجا واستادم و جار کردم

اگر اون بالاهه

             بلند نبود

حتم که تا حالا پریده بودم و کفن پوسونده بودم

ولی بلند بود اون بالاهه! بلند بود!

 

حالام چون می بینی هنو اینجام و نفس می کشم 

پس خیالت تخت که حالا حالاها زنده می مونم

گیرم که می تونستم واسه عشقم جونمو بدم  

ولی به دنیا اومدم که زندگی کنم 

 بعدشم اومدیم و نعرها مو شنفتی

 و یا هم دیدی جار میزنم 

اگه یه وخ ته دلت بخوای سقط شم 

اون رو سگم بالا میاد دلبرکم  

زندگی شیرینه 

شیرین مثل شیکر

زندگی شیرینه  

 (لانگستون هیوز)

نظرات 5 + ارسال نظر
s پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:05 ب.ظ http://guilty.blogsky.com

merC az comment rooze aval man weblog o sakhtam vali badesh kese dige ii edame dad nemigam man taghir nakardam manam taghri kardam taghir kardan neshaneye adam budane dige zendegi am kuta tar az unie ke adam shirinisho befahme

مهدی شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:27 ب.ظ

ممد جان. سیاه دوست داشتنی
تو به نظرم بهتر است که به همان انگلیسی(همچون برادر هیوز)
شعر بنویسی!
ترجمه ات خوب است اما به نظرم رنگ زبان هیوز در ان پیدا نیست
در مورد جواب دندان شکنت(میدونی که من به دندون هساسم!)
شرمنده دلم برای وطنم میسوزد
لیکن چشم...
دلم دیگر برای تو تنگ نمیشود...خدافذ



نغمه زارعی دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:36 ق.ظ http://ahaymenam.blogfa.com

سلام
شعر قشنگی بود
من به روزم ومنتظر

یاسر چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:50 ب.ظ http://asemooni.blogsky.com

سلام

جالب بود

موفق باشید

omid سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:53 ب.ظ

an ke miguyad barayat mimiram doroogh goft
man rast guyam ke az bahre to zendeam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد